Klantervaringen

Interessant, ook voor thuis

Dank je wel voor de leuke en interessante trainingsdag. Ik heb zoveel geleerd, echt heel fijn. Ik ga dit ook thuis bij mijn kinderen toepassen.

Julia, telefoniste Bouwbedrijf

Leuke, leerzame training!

Wat een superleuke dag was dit! Ik wist niet wat ik precies moest verwachten, dus ging er blanco in. We waren met 8 nieuwe collega’s, heel leuk om elkaar zo wat beter te leren kennen en ondertussen hele nuttige handvatten te krijgen over wat de organisatie van ons verwacht (missie/visie) en hoe we ‘nee’ kunnen zeggen als ons dingen gevraagd worden waar we niet voor zijn opgeleid of die we niet mogen doen. Omdat ik graag help (en dat zie ik bij mijn collega’s ook) vond ik dat altijd zo moeilijk! We hebben tijdens de training veel gelachen, wat er voor zorgde dat iedereen wel een verhaal deelde en heel open was. Bibian, ik hoop dat ik nog eens een training mag volgen bij jou, bedankt!

Liesbeth, medewerker Zorgorganisatie

Meer begrip

Door de training Klant Gericht Werken begrijp ik veel beter waarom en hoe mensen reageren. Ten eerste leerde ik naar mezelf kijken, hoe doe ik dit? Hoe communiceer ik? Wat neem ik gewoon aan en check ik wel of dit werkelijk zo is voor mijn klant? Ik merk dat, wanneer nu ik mijn houding en communicatie aanpas, het contact veel soepeler verloopt en ik eigenlijk veel meer lol in mijn werk heb.

Tessa, verzorgende Ziekenhuis

Leuk om mentor te zijn nu

Regelmatig kreeg ik stagiaires mee om te begeleiden. Het gros van de jongeren zit tegenwoordig meer op hun telefoon dan dat ze interesse tonen in het vak. Dat maakte dat ik er eigenlijk steeds meer tegenop zag. Tijdens de training ECS-4 kreeg ik zoveel inzichten om anders met deze jonge mensen om te gaan en ik kon het meteen in de praktijk brengen. Resultaat is dat ik het tegenwoordig leuk vind als er een nieuwe stagiaire meegaat. Ik maak meteen duidelijke afspraken met hen en herhaal die als het nodig is, zonder mij dit persoonlijk aan te trekken. Doordat ik heb geleerd HOE ik iets kan zeggen, straal ik ook meer autoriteit uit en ben af en toe nog wel eens verbaasd dat dit gewoon werkt!

Peter, voorman Groenbedrijf

Betere werksfeer

Als meewerkend voorman heb ik niet altijd zin in het gedoe met mijn collega’s, ik moet ook gewoon mijn werk af zien te krijgen. Soms lijken het net kleuters; gereedschap niet opruimen, pestgedrag onderling, de kantjes er van af lopen, het komt allemaal voor in een groep met volwassen medewerkers. De ECS-4 training heeft mij hierin echt hele goede inzichten gegeven en praktische handvatten. Doordat de training in 4 avonden is gegeven, kon ik steeds met een nieuw stukje kennis aan de slag, uitproberen in de praktijk en bij de volgende trainingsavond bracht ik het dan in als casus. Daardoor kreeg ik niet alleen van de trainster hele waardevolle tips en aanwijzingen, maar ik leerde ook veel van mijn collega voormannen. Doordat we altijd allemaal op verschillende projecten zitten, komt het er eigenlijk zelden van om hierover met elkaar te praten.

Bert, meewerkend voorman Bouwbedrijf

Kwartje is gevallen

Nu snap ik waarom ik in eerste instantie zo botste met mijn collegaatje. Blijken we allebei dezelfde directe, botte manier van communiceren te hebben. Door de theorie, oefeningen en het werken met eigen voorbeelden in de ECS-2 training, begrijpen we elkaar veel beter en pakken het niet meer persoonlijk op. We hebben allebei hetzelfde doel; onze cliënten zo goed mogelijk verzorgen.

Sabina, verzorgende Verpleegtehuis

Een paar reacties na een HIET training

Veel meer overzicht in mijn mailbox. dit geeft rust. mijn agenda is overzichtelijker en ik gebruik taken i.p.v losse briefjes.

*

Een betere verdeling van werkzaamheden over de dag om uiteindelijk tijd te besparen.

*

Veel gestructureerder. Mij minder laten leiden door binnenkomende mailtjes, maar taken afmaken en twee keer per dag mailchecken.

*

M’n werktijd is nu ingepland in m’n agenda en anderen houden daar nu rekening mee!

*

Verschillende medewerkers, GGD

Effectief thuiswerken coaching

Thuiswerken met kinderen die ook thuisscholing moeten volgen…Gelukkig bood Bibian haar hulp aan. Door te luisteren, reflecteren en handige tips te geven was er al snel weer structuur in mijn (werk)dag. Bibian je bent een kanjer dankjewel!

Janety, Legal Advisor, Gemeente

Online HIET+ (Corona versie) werkte perfect

De HIET+ biedt concrete opties om verder te werken aan mijn persoonlijke effectiviteit en te ontdekken hoe ik voor mezelf overzicht en inzicht in mijn werkweek en werkzaamheden kan creëren.

Het programma was vanwege corona aangepast. Heb dit alleen maar als positief ervaren dat het in twee delen was geknipt en dat je er in de tussentijd in je eigen tempo mee aan de slag gaat. De trainer was ondertussen goed bereikbaar voor vragen. Als je in een fysieke training zit en de trainer over je schouder meekijkt, wordt je gedwongen de stappen uit te voeren. Maar nu moest je juist je eigen motivatie gebruiken om het daadwerkelijk uit te gaan voeren, en juist die motivatie heb je nodig om het vol te houden!

Bianca, Adviseur, Provincie

Practise makes perfect

Bibian straalt energie én rust uit en geeft mij het gevoel dat ik het allemaal kan. Practice makes perfect.

Anita, medewerker klantenservice, Zorgverzekeraar

Direct en oprecht

Een eerlijke en oprechte coach, die veel kennis in huis heeft en deze graag met je deelt. Iemand om op te bouwen.

Bianca, Graphic Designer, Zelfstandig

Van harte aanbevolen

Ik heb Bibian leren kennen door de cursus die werd aangeboden door mijn werkgever, de gemeente Schouwen-Duiveland. Zij is duidelijk, effectief en sterk in communicatie in het product dat ze aanbiedt. Voor mij persoonlijk, maar zeker ook voor mijn collega’s, bracht de cursus de nodige structuur en overzicht in het werk. Je denkt vaak in de praktijk dat je alles wel onder controle hebt. Door de cursus van Bibian leerde ik mijn tijd op de juiste manier verdelen. Het bracht rust en verbetering van arbeidsvreugde omdat ik de beheersing kreeg over mijn taken en tijd. Van harte aanbevolen, ik ben Bibian nooit meer vergeten…!

Joop, beleidsmedewerker, Gemeente

Blij zijn is een keuze!

Bibian raadde mij tijdens een van onze coaching sessies aan om het liedje ‘Mooi’ van Marco Borsato eens goed te luisteren, de tekst tot mij door te laten dringen en op mijn eigen situatie te plakken…  Blij zijn is een keuze! Mijn kijk op dingen is nooit meer hetzelfde geworden.

Marianne, beleidsmedewerker, Gemeente

Wie ben ik?

Tijdens het coachtraject met Bibian heb ik zoveel geleerd. Over mezelf, hoe ik over kom op anderen en vooral waar mijn kwaliteiten en kracht liggen. Ik sta weer energiek en blij in mijn job.

Susanne, HR medewerker Zorgverlener

Rust en overzicht

Ik heb zelden een trainingsdag meegemaakt die zo omvloog. Met veel humor leerde Bibian ons waarom structuur en planning zo belangrijk zijn. Voor mijn collega’s, maar zeker ook voor mijzelf. Ik had eigenlijk geen tijd voor weer een ‘verplichte’ training, maar ben zo blij dat ik toch gegaan ben! Ik heb weer rust en overzicht!

Thierry, medewerker Waterschap

Terug plezier in mijn werk

Eigenlijk had ik al afscheid genomen van mijn stressvolle job toen ik mee moest doen met de 4-daagse training. Op dag 1 vertelde ik Bibian dat ik op dag 4 waarschijnlijk niet meer aanwezig zou zijn, omdat ik naarstig op zoek was naar een nieuwe baan. Zij motiveerde mij om er dan maar alles uit te halen wat mogelijk was, dat kon ik vast ook in een nieuwe baan gebruiken. Op dag 4 zat ik als een ander mens, energiek en vol werklust, achter mijn bureau. Doordat ik had aangepakt wat ik zelf kon veranderen, wat verrassend genoeg best veel was, kreeg ik terug plezier in mijn werk. Met haar Nederlandse directheid, heeft Bibian mij geleerd te communiceren over die zaken die er echt toe doen.

Bart, manager, Beveiligingsorganisatie

Werkplekbegeleiding helpt!

Bibian’s coaching is fantastisch!

Mohammed, pedagogisch medewerker, Welzijnsorganisatie

Spiegelen

Bibian legde direct de vinger op de zere plek. Daarna kreeg ik duidelijke handvatten, zodat ik er direct zelf mee aan de slag kon.

Paul, beheerder, Vlaamse Erfgoedorganisatie

Persoonlijke Effectiviteit Training PET 4

Ik wilde dat ik deze training 10 jaar geleden had gekregen. Dat had mij een hoop stress gescheeld en mijn werk een stuk leuker gemaakt!

Sandra, ondersteunend medewerker, Bank

Overzicht en regie

De coaching door Bibian heeft me geholpen om meer overzicht en regie in mijn werk te krijgen. De coaching startte met een analyse om o.a. mijn drijfveren, motivatie en weerstanden tegen invloeden van buitenaf te achterhalen. Op basis van de analyse en doelstellingen heb ik gerichte coaching gekregen die ik direct in mijn werk kon toepassen. Om later niet weer in ‘oud gedrag’ terug te vallen heb ik handvatten gekregen om het nieuwe gedrag vast te houden en hieraan te blijven werken. Bibian heeft aandacht voor je als persoon, geeft feedback en laat je daarbij zelf nadenken of je gedrag wel past bij je doelstellingen.

Johan, projectleider, Waterschap

Ook privé werkt het!

Bedankt voor de boeiende sessie gisteren. Ik werk nu nog maar een halve dag met de aangereikte methodiek (inbox/agenda/takenlijst), en het rendeert nu al! Zelfs op het thuisfront worden interessante bakens verzet 😉 Bedankt!
Koen, salesmedewerker, Vlaamse Erfgoedorganisatie

Vitaal met pensioen

Ik dacht dat ik het allemaal wel wist, zo 1,5 jaar voor mijn pensioen. Ik deed mee aan de 4-daagse training, omdat het team meedeed.  Maar de training en coaching van Bibian heeft ervoor gezorgd dat ik totaal anders ben gaan werken én ook privé heb ik, alvast als voorbereiding op mijn pensioen, een flinke ommezwaai gemaakt. Ik ga vitaal en vol plannen met pensioen!

Huub, teamleider, Gemeente

Leren Nee-zeggen

Nee-zeggen stond niet in mijn woordenboek. Toen ik het 4-daags Persoonlijk Effectiviteit Trainingsprogramma volgde, kwam dit naar boven als grootste veroorzaker van al mijn stress en achterstand. Nu zeg ik bewust ja én bewust nee, vrij moeiteloos, omdat ik zoveel overzicht heb, dat ik in één oogopslag zie wat ik er wel/niet bij kan hebben.

Lilian, secretaresse, Zorgverzekeraar

CC&C PET 4-daagse

In de Chemiebranche vinden wij stress, overwerk en ad hoc zo normaal, dat ik echt dacht dat het niet anders kon. Natuurlijk klopt dit tot op zekere hoogte, maar Bibian heeft ons geleerd om het onderscheid te maken tussen ‘echte’ en ‘valse’ ad hoc. Hierdoor heb ik meer rust en overzicht en eet zelfs weer een paar avonden per week thuis met mijn gezin!

Dieter, procesoperator,  Chemie

Ontwikkeltraject teamcoördinatoren

Bij Bibian heb ik een traject gevolgd met als doel om te gaan met leiderschap en efficiënter te werken. Het gevolgde traject heeft echter veel meer opgeleverd; in het traject zit een stuk persoonlijke ontwikkeling waardoor ik veel meer zelfvertrouwen heb gekregen; realistische planning met het gevolg dat ik  meer structuur in mijn werk aan kan brengen ( tijdwinst en rust) en hebben we d.m.v. drijfveeranalyses inzichtelijk gemaakt hoe iemand denkt en hoe je hierop kan reageren. Bibian stelt vragen waardoor je zelf aan het denken wordt gezet. Dit gebeurd op een ontspannen manier en er wordt niet gesproken over fout, maar hoe het wel zou kunnen. Het traject heeft mij enorm geholpen om verder door te groeien in de organisatie en om mijzelf niet uit het oog te verliezen.

Jeanette, coördinator, Gemeente

CC&C Online Coach Huis

Het CC&C Online Coach Huis, was in deze Corona-crisistijd een uitkomst om toch een waardevolle sessie, via Zoom, te houden. Bibian is heel betrokken coach, zij geeft me alle ruimte in het gesprek en houdt toch de leiding. Dan blijkt dat zij uitstekend heeft geluisterd en haar bliksemsnelle analyse legt de pijnpunten uit mijn warrig verhaal bloot, waardoor ik met een praktisch plan van aanpak en heldere focus verder kan.

Marjon Sarneel, eigenaar, Online Schrijfschool Marjon Sarneel

Mijn klanten

Klantenoverzicht 2024 - klantervaringen